Aku kempis

Wednesday, August 4, 2010

gambar hiasan

Bila tajuk post ni ada perkataan kempis dan aku letak gambar tayar pancit tak semestinya aku nak story pasai tayar kete.

Semalam aku betul2 'pancit'...'kempis', penat sangat. Tengah sibuk-sibuk nak audit, banyaklah pulak benda2 urgent masuk, semuanya nak dalam minggu ni jugak....adeh. Tapi, aku perasan kepenatan aku ni sebenarnya disebabkan oleh kerja-kerja rencam yg memerlukan aku kehulu kehilir tak pasai-pasai. Mungkin ini kelemahan aku menguruskan situasi. Apapun bila aku start keluar dari opis gerak balik ke rumah dengan penat, aku rasa macam satu kepuasan. Terasa macam gaji aku hari tu berkat sangat. Betul ke konsep ni ? ajaran sesat kot..hehe.

Balik dari opis semalam bila badan terasa lesu, aku terus gi kedai mamak tapau Sup Ayam and then singgah kedai beli roti nak buat cicah. Mujarab...wa cakap lu. Kena sup panas-panas, badan yang lesu terus terasa segar balik. Mungkin aku terlalu terpengaruh dengan promo Pati Ayam Brand's Generasi Hebat, tapi dlm keadaan terdesak aku cekau je Sup Ayam Mamak, oklah kan.

Hari ni aku masih busy dan agak letih. Selain kena keluar uruskan beberapa urusan pejabat, lepas lunch auditor dah datang dengan penuh semangat mengaudit sampai pukul 5. Mujur semuanya ok. Hari ni aku tak perlukan formula ayam lagi...wifey awal2 dh sms inform hari ni rezeki 'baby' banyak so macam-macam makanan wifey bawak balik. Alhamdulillah.

Tengah sibuk-sibuk ni aku teringat dengan kata-kata 'rebutlah masa lapangmu sebelum sibuk'. Hmmm...kenapa dlm hati aku ada rasa sesal pulak ni ek? huhu...biarlah aku saja yang tahu.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...