Jombali + Karipap Ikea

Sunday, March 27, 2011

Sudah menjadi rutin bulanan kami, dapat gaji, kami keluar top up groceries. Biasanya kami ke Giant dekat rumah tapi petang semalam kami ke Mutiara Damansara. Tesco ada buat sale so saja jelah nak grab offer items tu.

Macam biasa, bila dah keluar tu kami terus buat operasi Jalan-Jalan Cari Makan. Kali ni di Tesco Mutiara Damansara, kami makan di Jombali. Wifey kerap jugak makan di Jombali ni tapi untuk aku baru 1st time. Overall, experience makan di Jombali ni ok. Makanan sedap, portion banyak dan harga berpatutan.


Kami lunch di Jombali ni agak lewat (setelkan groceries dulu) so 'kebuluran' punya pasai kami order 3 hidangan ( Nasi Kebuli Supreme + Kantonis Fried Sang Mee + Chicken Chop ). Minuman kami share je Sirap Bandung Cincau.




Nasi Kebuli Supreme di Jombali ni mengingatkan aku pada Nasi Bojari di Madam Kwan's. Mungkin ada perbezaan yang aku tak perasan (dah lama jugak tak ke Madam Kwan's) tapi perbezaan yang pasti ialah harga Nasi Kebuli Supreme di Jombali lebih murah daripada harga Nasi Bojari di Madam Kwan's. Lepas ni aku kena cari favourite lain la kat Madam Kwan's, menu yang aku tak dapat kat tempat lain.


Sebut tentang menu yang tak dapat kat tempat lain. Karipap favourite aku adalah karipap ayam Ikea. Kebetulan dah ada di Mutiara Damansara, aku singgah jap beli 4 keping karipap di Ikea. Walaupun namanya karipap ayam tapi aku tak perasan pun ayamnya. Yang pasti ada sepotong telur rebus ayam dalam campuran intinya. Berharga RM1 sekeping, karipap ni sangat best pada aku. Dah jadi pembelian wajib tiap kali ke Ikea selain daripada meatballs.

Sekarang ni karipap yang hampir serupa dengan dengan karipap ayam Ikea ni aku dah jumpa last week ada jual di Jusco Setiawangsa. Mungkin ramai yang belum perasan sebab tulah tak ramai yang sibuk nak beli macam di Ikea. Di Ikea nak beli karipap pun kena beratur dalam 5 minit. Lepas ni aku rasa karipap macam ni mungkin bukan lagi eksklusif hanya di Ikea, tengok jelah nanti.

Hmm...bab Jalan Jalan Cari Makan ni bukan aku dan wifey je suka, our Syaurah pun nampak sgt hepi...walaupun hanya menonton kami makan. Sabar ye Syaurah, nanti dah besar Syaurah pun boleh makan juga. Buat masa ni rasa dulu melalui susu mama ye :)




p/s : 'A Doctor In The House' dah berada dalam gengaman, belek2 nmpk best, cuma tebal sangat...tak tau la bila boleh habis.

3 comments:

♥ OUR HOME MADE CHOCOLATE ♥ said...
This comment has been removed by the author.
ZERO VENDETTA said...

si comel syaurah ni dh besar lah, pandai tgk camera lg. sweet!

Najed said...

sejak masuk 5 bln ni pun akai makin panjang...makin seronok layan, alhamdulillah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...