Tawakal jelah...

Monday, October 26, 2009

Last week, minggu yg busy. Banyak sgt agenda dan mengupdate blog ni bukan satu daripadanya...tak sempat langsung. Weekend pun terlalu cepat berlalu, malam tadi sampai rumah dari Putrajaya pun dh hampir pukul 10 malam....berkemas ala kadar and tido.

Hari ni appraisal day, sebagai org pertama yg masuk evaluation room pagi ni, proses appraisal aku berjalan pantas...(aku sendiri tak nak lama2), lepas discuss, aku buat sedikit adjustment, sign dan terus hantar balik. KEPUTUSANNYA? tawakal jelah....rezeki kita, Allah yg tentukan. Tahun ni...in term of kerja bagi aku bukan tahun yg terbaik, tapi berdasarkan prestasi semasa...alhamdulillah, aku puashati dgn score yg aku dapat. CUKUP :D
Doa aku, mudah2an selepas ni prestasi dpt ditingkatkan dan kelemahan dapat diperbaiki...Insyaallah.

Lunch tadi sempat jugak aku joint kawan2 "Yakers" (apa tu?... biarlah rahsia) ke Ampang Puteri visit Zafri yg baru dapat baby girl ke 2 malam tadi. Khabarnya, wife Zaf deliver dlm labour room sambil Zaf dgn Doctor sempat lagi layan EPL Mancaster United vs Liverpool...hehe...aku anggap tu gurauan je...gilo apa. Namanya baby ni belum confirm lagi setakat hari ni. Apapun, tahniah Zaf.....thanks sebab bagi aku ambik berkat tadi huhuhu.

Pagi tadi, aku terima SMS dari Nan yg tgh mengerjakan haji di Mekah inform his wife, Hanan dah selamat deliver their 1st baby (Muhammad Nu'man Harith) juga malam tadi macam Zaf. Nampaknya, first baby ni Nan tak dapat sambut n azan baby ni....Insyaallah Nan, lain kali boleh lagi :D
Doa aku buat Nan yg temankan maknya mengerjakan haji, moga semuanya berjalan lancar dan mendapat haji mabrur. Macam tu la org lelaki, kadang2 terpaksa memilih antara ibu dan isteri...dua2 disayangi tp syurga lelaki di kaki ibu....mak tetap nombor 1. Kalau aku jadi Nan pun mmg susah nak buat keputusan so kita decide dan tawakal jelah.

p/s : Congrate jugak untuk Din yg dapat 2nd baby...Taqif Ar Rifqi pada 12 Oktober hari tu. Tahun ni kawan2 ramai sgt dpt baby boy....untuk kami....boy or girl tak jadi masalah....yg penting buat masa ni kami tetap berusaha, berdoa (amin) dan tawakal jelah.

2 comments:

ZERO VENDETTA said...

wit wit..
ramai kawan2 dapat baby,insyaAllah next will be ur' turn

anyway,suka la baca entry kali ni.pandai sungguh menggaitkan story berlainan dengan pengakhiran yg sama.congrates!

Najed said...

tq...insyaallah. yg penting...usaha + doa + tawakal kan :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...