Jalan Pasar

Sunday, October 18, 2009

Dah lama aku tak ke Jalan Pasar....rasanya lebih dari 2 tahun walaupun locationnya dekat je dr opis. Sejak macam2 cerita pasai Petaling Street aku dengar, tempat2 yg sewaktu dengannya pun mmg aku elak.

Jalan Pasar ni dekat je ngn Jalan Pudu, dekat gak ngn Sup Alam Syah...sup favourite aku tuh. Kalau nak tau betul2 kat mana...google je Jalan Pasar, ada la keluar nanti map jalan tu.

Dulu, aku pernah jugak ikut kawan usha-usha benda-benda pelik kat situ...esp hujung2 minggu. Then aku pernah pergi sendiri cari lampu masa sibuk renovate rumah aku ni, lepas tu tak pernah terlintas dah nak ke situ lagi. Baru-baru ni bila terpaksa mencari electronic equipment yg susah sgt nak jumpa kat pasaraya/ hypermarket, tempat yg dicadangkan pada aku ialah Jalan Pasar. Aku terus confident...mesti jumpa punya apa yg aku cari tu kat situ.

Jalan Pasar ni ada shop lot jugak, bukannya pasar2 biasa atau org buka meja dan payung je. Kebanyakkan kedai, jual barang2 elektronik. Apa yg specialnya ialah dia punya street market or bole consider flea market jugak la....macam2 ada. So next time, kalau suka jamu mata atau ada benda2 pelik nak dicari bole la consider Jalan Pasar. Apa yg harus diingatkan, kualitinya barang2 kat sini tak la dijamin. Faham2 sendiri la tempat macam ni, takkan nak warranty.... apapun kalau pandai mencari, nasib baik, insyaallah...berbaloi apa yg dibeli. Kalau tak, sendiri mau ingat, pergi jela klcc :D

ni tempat jual ikan2 hiasan

tengok ikan2 ni, teringin pulak rasa nak bela ikan

aku jumpa apa yg aku cari kat kedai ni

alang2 dtg, tengok2 la apa lg yg boleh dibeli

aksesori hp semestinya

hand phone yg cantik2...tp bukan ori la.
blackberry ada, iphone ada, nokia takyah cerita la.
made in korea, harga dalam RM400++ cuma takde 3G.
ok ke tak? aku tak test la pulak.


p/s : kalau korang pergi ke Jalan Pasar, mungkin korang akan jumpa 'something' yg korang tak terfikir...hehehe...apa itu? pergi la sendiri esp pagi hujung minggu.

2 comments:

ZERO VENDETTA said...

buka hari2 ke tempat ni?bestnya ada yang memperkenalkan tempat2 baru macam ni

Najed said...

hari2 la...tp weekend brg2 lg banyak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...