Takziah D

Thursday, September 17, 2009

Member kamceng aku time sekolah dulu sms mlm kelmarin.

Marhaidi : "Assalamualaikum...ayahanda sy kembali ke rahmatullah jam 9.40 mlm tadi...innalillah"


Aku : "Salam. Takziah. Moga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman. Dia sakit ke?"


Marhaidi : "Barah hati, dh 4 hari koma, alhamdulillah aku ada disisi arwah"


Aku : "ooo...papun syukurlah dia pergi bln ramadan...masa yg baik. Takziah jugak buat family. Al Fatihah"

Sehari 2 sblm terima sms tu mmg aku ada teringat kat D. Ada terlintas nak contact dia sbb nak wish his belated birthday last week tp kesibukan buat aku terlupa terus sudahnya. Kehilangan ahli keluarga terutamanya disaat-saat syawal bakal diraikan mmg menyedihkan. Apapun, itu lumrah hidup, tiap yg hidup pasti akan kembali ke sisi Allah bila smpai masanya.

Buat D sekeluarga, moga tabah sentiasa. Insyaallah, dengan keberkatan ramadan, arwah akan ditempatkan dikalangan org2 beriman. Oh ye, happy belated birthday sahabat...moga kamu dilindungi Allah walau dimana jua berada.

p/s : Al-fatihah jugak buat our ex-director, Datuk Bad yg kembali ke rahmatullah mlm smlm. Rasanya baru last month jumpa arwah n nampak sihat je...mmg ajal maut ketentuan tuhan.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...